 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2105 Aktiv.: 8.86 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Nov 09, 2013 8:59 am Naslov sporočila: |
|
|
KMX je napisal/a: |
Ne, motor mora delovati tudi pri polni moči pri napetosti 24V. |
Če rabiš 100% cikel IRS2184 in IRS2301 nista primerna. Driver mora preklapljat z neko minimalno frekvenco.
Krmilno napetost za high side se pridiobi s kondenzatorjem, ki je vezan na S zgornjega tranzistorja in diodo med Vcc in Vb. Kondenzator se polni, ko je vključen low side tranzistor in prazni ko je vključen high side.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.56 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Sob Nov 09, 2013 10:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam z obema zgoraj;
gumbly; 18V je bil komentar na zakaj so driverji ponavadi grajeni do te napajalne napetosti. Več se ne dela, ker prideš čez prag Vgs mosfeta.
Za 100% vklop bi rabil ali driver z vgrajenim konverterjem na višjo napetost ali dodanim zunanjim konverterjem. Lahko pa uporabiš navaden driver in med ciklom, ko naj bi bil zgornji mosfet odprt, vsake toliko časa na hitro vklopiš in izklopiš spodnjega in tako napolniš "boot-strap" kondenzator. Ne bo 100%, bo pa zelo blizu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.36
|
Objavljeno: Sob Nov 09, 2013 5:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Povedat hočem, da ti ne pomaga 18V driver, če je napajalna napetost za mosfete 24V. Pri PMOS bo na vratih še vedno 24V, ko bo izhod driverja na nuli.
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.56 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Sob Nov 09, 2013 5:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nikoli nisem rekel, da bi z 18V driverjem kaj rešil. Predlagal sem, da se zmanjša napajalna napetost Pfetov na 18V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.28 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sob Nov 09, 2013 11:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
Cikel 100% se da dobiti če uporabiš DC DC pretvornik za napajanje zgornjega dela.
Lp.
Darko
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KMX Član

Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49 Prispevkov: 308 Aktiv.: 1.54 Kraj: NOVA CERKEV
|
Objavljeno: Ned Nov 10, 2013 11:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Profesor Einstein:
Za mojo aplikacijo potrebujem neodvisno delovanje zgornjega in spodnjega dela H mostiča, ker bi uporabljal tudi zavoro (upam, da se to da). IR2184 tega ne omogoča.
Glede 100% cikla; dovolj bo tudi 95%.
Narejeno imam shemo v Proteus, kjer mi simulacija kaže, se motor sploh ne vrti pri 50% ciklu. Ali kdo vidi, kaj je narobe?
EDIT: HIN na levi strani je ves čas na HIGH, LIN na desni strani pa je moduliran.
Lp, Denis
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
84.09 KB |
Pogledana: |
30 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.56 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 12:37 am Naslov sporočila: |
|
|
"Za mojo aplikacijo potrebujem neodvisno delovanje zgornjega in spodnjega dela H mostiča, ker bi uporabljal tudi zavoro (upam, da se to da). IR2184 tega ne omogoča."
Seveda omogoča. Vklopiš oba spodnja feta hkrati in bo motor zavrl.
Glede nedelovanja:
Verjetno narobe krmiliš vhode driverjev. Da bo high-side mosfet deloval, moraš najprej vklopiti low-side, da se napolni kondenzator. Jaz bi krmiljenje izvajal tako (za eno smer vrtenja, za drugo smer zamenjaš levo-desno):
Na levi strani izvajaš pwm na HIN in LIN komplementarno 95-99% (večino časa vkloljen HIN high-side, vsake toliko vklopiš LIN low-side, da se kondenzator napolni). Na desni strani izvajaš svoj željeni pwm za hitrost vrtenja samo na LIN (low-side).
Če dodaš zunanji DCDC step-up na VB, lahko driverje krmiliš po mili volji brez zgornjih komplikacij.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KMX Član

Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49 Prispevkov: 308 Aktiv.: 1.54 Kraj: NOVA CERKEV
|
Objavljeno: Pon Nov 11, 2013 1:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Aha, simulacija zdaj kaže, da se motor vrti. Zaenkrat vsem hvala.
Lp, Denis
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KMX Član

Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49 Prispevkov: 308 Aktiv.: 1.54 Kraj: NOVA CERKEV
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 6:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Sedaj sem naredil shemo H mostiča z IR2184. Ali bi to moralo delovati? PWM signal bo prišel na IN posameznega driverja. Kolikor sem razumel datasheet od IR2184 lahko s različnimi kombinacijami vhodov SD in IN neodvisno odpiram posamezne tranzistorje (predvsem zaradi zavore). Ali to drži?
lp, Denis
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
75.5 KB |
Pogledana: |
27 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.56 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Sre Nov 13, 2013 11:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Drži. Lahko vklopiš ali samo spodnjega, ali zgornjega. Seveda v pravem vrstnem redu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KMX Član

Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49 Prispevkov: 308 Aktiv.: 1.54 Kraj: NOVA CERKEV
|
Objavljeno: Pon Dec 23, 2013 11:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Sedaj sem sestavil vezje, ki je bilo prikazano v prejšnjih sporočilih s čipom IR2184. Vezje deluje in poganja motor, dogaja se mi pa nekaj čudnega na napajalnem delu, namreč ko motor med obratovanjem (npr. 50% cikel) ročno dodatno poženem, se mi na sponkah, kamor pripeljem napajanje, pojavi dodatna velika napetost (24->...40V).
Kako to odpraviti?
Na čip IR2184 pripeljem na pin IN PWM signal.
Lp, Denis
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.28 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Tor Dec 24, 2013 12:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo
To pomeni da se ob zaviranju energija vrača na DC sponke ?
Bo potrebno dodati zaviralni upor in ga krmiliti s PWM ali pa uporabiti baterije.
Lp.
Darko
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KMX Član

Pridružen-a: Sre 28 Jan 2009 16:49 Prispevkov: 308 Aktiv.: 1.54 Kraj: NOVA CERKEV
|
Objavljeno: Tor Dec 24, 2013 12:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Da, energija se vrača na DC sponke. V prihodnosti bo motor napajan iz akumulatoja.
Zakaj pa motor sploh začne zavirati in se enostavno ne pusti zavrteti hitreje?
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
micabauc Član


Pridružen-a: Tor 03 Jun 2003 7:12 Prispevkov: 177 Aktiv.: 0.74 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Tor Dec 24, 2013 5:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
ker preide v generatorski režim delovanja. Zelo uporabna zadeva npr. pri viličarjih za zaviranje, pa še polni ti aku.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.89
|
Objavljeno: Sre Dec 25, 2013 10:50 am Naslov sporočila: |
|
|
Za projekte, kjer vrtimo motor samo v eno smer je primeren mosfet IRLZ 44, ki ne rabi driverjev. Ga lahko direktno z mikrokontrolerja krmiliš (logic level), če seveda nimaš previsoke frekvence PWMja.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|