 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
T0RN4D0 Član

Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.41 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Ned Dec 29, 2013 5:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, navitja so povezana prav po označbah (no, upam da niso 1 in 2 kje pomešane). Tudi stikalo sem preveril in poveže kontakte prav. Jermenov nisem odstranil, sem pa odstranil ploščo, tako da se vrti precej prosto.
Sem skoraj siguren, da me matra zaporedje faz nekje. Me pa matra kako ugotovit, brez da preklapljam nekaj na pamet.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2013 10:42 am Naslov sporočila: |
|
|
T0RN4D0: bi, prosim, lahko v sliki "vezava.jpg" popravil, kako imaš priključeno "U" tuljavo motorja (sponki 1 in 9 na grebenastem stikalu)?
Citiram: |
...je zaporedje faz pri motorjih s preklopom Y/D preko stikala... |
Načeloma je fazno zaporedje na dovodu nepomembno za samo delovanje Y/D stikala. Če se motor vrti narobe, medsebojno zamenjaš dve fazi na dovodu na stikalo, pa je.
Predvidevam, da pri vklopu Y/D stikala v položaj "Y" počakaš, da motor pride na obrate, nato preklopiš v položaj "D"? In ti nato "odletita" dve varovalki? in to vedno na istih fazah?
Ko si navitja meril ohmsko, si jih pomeril tudi proti ohišju motorja? Lahko prilepiš kakšno sliko priključne plošče motorja?
EDIT: Sicer si z ohmmetrom pri 10 kW motorju ne boš dosti pomagal, a poskusiš lahko vseeno. Najprej izklopi vtikač naprave . Pomeri upornost med PE oz. zelenorumenim vodnikom in ohišjem motorja. Ko je Y/D stikalo v položaju "0", meri ohmsko na dovodni strani stikala, in sicer : vse faze medsebojno in nato še proti PE vodniku. Ponovi meritve, ko je stikalo v položaju "Y". Zapiši rezultate. Ponovi meritve s stikalom v položaju "D". Zapiši rezultate. Kratko skleni testne priključke ohmmetra. Pokaže 0 (nič) ohm?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
T0RN4D0 Član

Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.41 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2013 11:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Uh ja, tipkarski škrat. U1 je na 1.
Varovalka je trojna, ampak predvidevam da imaš prav. Proti zemlji sem zadnjič meril in nič ne prebija, lahko poskusim danes še enkrat pomerit. Pa stikalo celo še enkrat, nisem imel včeraj tabele pri sebi, tako od oka je sicer štimalo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 6.00 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2013 12:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če si že meril stikalo samo in upornost tuljav motorja proti zemlji, tega ni treba ponavljati.
Morda sem glede ohmske meritve napisal nekoliko nejasno, zato se opravičujem. Naj napišem jasneje: ko imaš Y/D stikalo in motor povezano po shemi, poskusi z meritvami upornosti (v breznapetostnem stanju!). Recimo: v položaju stikala "Y" meriš upornost na dovodni strani stikala (priključki 2, 6 in 14). Med katerikolima dvema od navedenih priključkov bi moral nameriti dvakratno upornost ene tuljave motorja. Pri trikotu pa... koliko že znaša nadomestna upornost vzporedno vezanih R in 2R?
Glede "varovalk" pa: je to pravzaprav tripolni instalacijski odklopnik? Karakteristike B ali C?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.93 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2013 12:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zasilni merilnik izolcijske upornosti:
Za preizkušanje je bolje imeti tri posamezne varovalke kot povezane, da vidiš katero fazo izklaplja.
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
T0RN4D0 Član

Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.41 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2013 2:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gre za trojni inštalacijski odklopnik, 3x25 C. Vem, da bi bilo za preizkušanje bolje imeti po posameznih fazah, pa motor na ponku v delavnici, ampak žal ni opcije.
Bom poskusil po kosilu pomerit še upornost in še enkrat počasi sčekirat stikalo in vse povezave, morda zamenjat zaporedje faz če bo kaj pomagalo.
Če bi bile težave z izolacijo predvidevam da bi se pojavile že pri zagonu v zvezdi?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.81 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2013 2:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
T0RN4D0 je napisal/a: |
Malo brskam okoli in imam vprašanje, ali je zaporedje faz pri motorjih s preklopom Y/D preko stikala pomembno zaporedje faz? Je mogoče da pri delti pride eno navitje kontra samo zato ker bi bile v štekerju faze priklopljene v napačnem vrstnem redu? |
Seveda. Pri zvezdi se vrti v eno smer pri trikotu pa v drugo če ni pravilno povezano.
Jaz sem vedno priklapljal tako:pripelješ vse 3 faze preko stikala v položaju zvezda na spodnje priključke motorja.Zaporedje ni važno.
Zatem preklopiš v trikot in povežeš ostale 3 vodnike tako da izmeriš napetost med priključenimi vodniki in temi. Tisti med katerimi ni napetosti so par-ista faza. In ti grejo v istem zaporedju na zgornje priključke.
Spremembo smeri pa je najbolje prevezati v vtikaču.
Pa z izolacijo to nima veze ker potem niti v zvezdi ne bi delal.
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
T0RN4D0 Član

Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.41 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Pon Dec 30, 2013 4:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, sem vse še enkrat razkopal, še enkrat zvezal po shemi, preveril stike od motorja do priključne "čokolade", jo zlomil pri enem vijaku, zvezal tako kot je napisal laura še enkrat brez sheme, nič.
In potem počakam kakšnih 15s preden preklopim v trikot in zadeva dela.
Verjetno je delovala že ves čas, ampak smo vedno preklopili po kakšnih 5s, kar je za C odklopnike očitno prehudo. Ne vem kako je prejšnjem lastniku uspelo to pognati na 16A varovalkah (če je res, ali pa je pomešal kaj ima v omarici).
Hvala vsem za pomoč, sem se vsaj dobro spoznal z vezavo motorja, če bi iz prve delalo ne bi od tega nič odnesel.
PS; kako se pravilno reče tisti priključni sponki (6 vijakom zalitim v plastiko), da vem pod kaj iskati?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.93 Kraj: slo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
T0RN4D0 Član

Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58 Prispevkov: 86 Aktiv.: 0.41 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Tor Dec 31, 2013 1:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Hja, v tem primeru je očitno treba. Za 11kw motor mora sicer bojda biti minimalno 25A D odklopnik (ali 64A b/c).
Kakorkoli, sprobano tudi z rezalno ploščo, če preklopim hitreje kot v 10s vrže ven.
Tudi meni se zdi nenavadno dolgo, ampak tako je. Deluje tudi z rezalno ploščo, napetost na sponkah čez 400V, tako da mislim da je ves problem le v preobčutljivih varovalkah.
Če je lahko še kaj drugega pa tudi sprejemam predloge.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kratekstik Neznanec

Pridružen-a: Tor 29 Jun 2021 10:30 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.04 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Čet Jul 01, 2021 11:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni
Imam starejši trifazni elektromotor za žago. Motor je že zvezan, iz njega gre 4 žilni kabel, 3 rdeče in ena temno zelena. Potem je pa na mašini še grebenasto stikalo Končar (0 in 1). Na stikalo niso bile priklopljene faze, ampak dva tanjša vodnika. Ta kabel iz motorja in iz stikala bi rabil zvezat (po možnosti v čim manjši ele omarici)
Zadnje dni sem raziskoval sheme priklopa po internetu. Uporabil bi motorsko zaščitno stikalo, ampak ne vem kako potem vezat še to stikalo v shemo. Mogoče pa bi bilo bolje vezat kontaktor in bimetal, ter zraven priklopit to stikalo.
Zanima me:
- za kakšen motor gre
- kakšne vodnike uporabit (2,5 mm2?)
- ali je na začetku potrebna 3 fazna varovalka
- kakšno vezavo predlagate
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
309.7 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
103.63 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Jul 02, 2021 7:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Če boš zadevo vklapljal le z enega mesta, motor pa za vklop ne rabi kakih drugih pogojev potem uporabi kaj takega. (vse ob enem, zaščita, onemogočen samodejni vklop ob izpadu in vrnitvi napetosti, malih dimenzij)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Jul 02, 2021 8:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Popravek.
Sem sedaj bolj podrobno pogledal. Tale na gornji povezavi je brez motorske zaščite.
Zadevo kombiniraš z motorskim zašitnim stikalom. Pa bo zadostovalo vsem varnostnim in zaščnitnim potrebam.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tlogar Član


Pridružen-a: Pon 23 Mar 2015 16:57 Prispevkov: 255 Aktiv.: 2.05
|
Objavljeno: Pet Jul 02, 2021 9:31 am Naslov sporočila: |
|
|
Živjo,
To je trifazni asinhronski motor, ki glede na nazivni tok motorja (2,4A), ki ga prebereš s tablice, ustreza presek 1.5mm2, če ne boš potreboval res dolgega kabla. Vezavo pa uporabi kot jo je predlagal Silvo. Če boš motor priklopil preko vtičnice, ne rabiš posebej varovalke, ker je varovalka že v elektro omarici, ki varuje tokokrog te vtičnice.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RobiStrom Član

Pridružen-a: Ned 01 Mar 2015 22:00 Prispevkov: 220 Aktiv.: 1.76 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Jul 02, 2021 9:33 am Naslov sporočila: |
|
|
A je obstoječe stikalo vezano na kontaktor ali pa je motor zvezan v zvezdo in kar nulo odklaplja?
_________________ LP Robi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|