www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kontrola pregorele žarnice-avto

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 25, 2009 8:17 am    Naslov sporočila:  Kontrola pregorele žarnice-avto Odgovori s citatom

Pozdravljeni

Lahko kdo izmeri oziroma naredi poizkus kakšne vrednosti (upornost in moč) upor še zadostuje, da sistem javljanja pregorele žarnice še ni aktiven? Za smernike ni potrebno, moral bi vedeti za ostale signalne žarnice.

Ali pa, če kdo ve. Iskal sem po netu in nič uporabnega našel.

Hvala

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.36
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 25, 2009 9:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne vem za kakšen avto se gre, ampak ne bi to šlo z OBD vmesnikom in ustreznim programom izključiti?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 25, 2009 10:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da, seveda, ampak to zame trenutno ni pomembno. Torej vprašanje je še vedno odprto.

Meni zadostuje 1kR upor vzporedno k LED žarnici, da LED žarnice ne brlijo v izklopljenem stanju. Moral bi le vedeti, če je takšna vrednost upora zadostna za sistem javljanja. V svojem avtu nimam takega sistema.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.92
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 25, 2009 12:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ena iz med variant je meritev toka. Vzameš reed rele ter na njega naviješ ustrezno število ovojev vodnika žarnice. Na tak način je kontrola izvedena v nekaterih avtomatih za utripalke pri tovornjakih.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1OVER0
Član
Član



Pridružen-a: Sob 01 Dec 2007 14:06
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.19
Kraj: Slovenj Gradec

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 25, 2009 8:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Ena iz med variant je meritev toka. Vzameš reed rele ter na njega naviješ ustrezno število ovojev vodnika žarnice. Na tak način je kontrola izvedena v nekaterih avtomatih za utripalke pri tovornjakih.


Lahko pa enostavno nadgradiš Silvotov sistem.
Žico za eno luč naviješ okrog reed releja. Žico za drugo luč pa naviješ v kontra smer (bifilarno). Ker sta žarnici enake moči in, ko gorita obe je reed odprt. Če pa ena pregoti potem tok več ne teče v eni veji in reed se aktivira in vklopi kontrolko.
S tem lahko recimo ščitiš obe prednji luči (naviješ žico od mase pa imaš za dolgo in kratko luč). Za ostale žarnice pa ponoviš zgoraj opisano.
Seveda svar ne dela če obe žarnici pregorita hkrati, ampak verjetnost tega je skoraj nična.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1905
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 25, 2009 9:45 pm    Naslov sporočila: icon_great  Odgovori s citatom

Ravno to z Reed releji in kontra ovoji sem imel pred "davnimi" leti na Alfici in je delovalo najbolj zanesljivo. Applause
_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 27, 2009 12:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za napisane predloge o rešitvi za izdelavo sistema kontrole pregorelih žarnic Smile

Ampak moje vprašanje se ni sklicevalo na to, mogoče sem dvoumno napisal. Moral bi vedeti vrenost upora, ki je še dovolj veliko breme, da rač. v avtu še ne zazna, da je žarnica pregorela.
Verjetno ima kdo tak sistem v avtu in bi lahko malo eksperimentiral z različnimi vrednostmi.
Dovolj je, da ugotovi, če je dovolj upor 1/4W. Najmanjša vrednost takega pri avto napetosti bi bila lahko med 820-1000R, torej kdor ima naj poskusi namesto žarnice priklopiti upo 1kR npr. na luč za tablico ali pa pozicijske zadnje.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 27, 2009 12:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To bo pa zagotovo za vsako znamko, model in letnik drugačno. Nevem če si že kje zapisal za kateri avto gre?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 27, 2009 12:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon je napisal/a:
...
Verjetno ima kdo tak sistem v avtu in bi lahko malo eksperimentiral z različnimi vrednostmi.
Dovolj je, da ugotovi, če je dovolj upor 1/4W. Najmanjša vrednost takega pri avto napetosti bi bila lahko med 820-1000R, torej kdor ima naj poskusi namesto žarnice priklopiti upo 1kR npr. na luč za tablico ali pa pozicijske zadnje.

A se ti mal hecaš? Very Happy

Tole je modul iz mojega avta, ki vključuje in nadzira skoraj vsako žarnico posebej. Sposoben je ločiti med 3 in 5W žarnico za osvetlitev tablice ... ali pa kaže napako H7/55W žarnice, ki sem jo nadomestil z balastom od xenona, ki ima namesto predvidenih 5A "samo" 4,2A porabe ...

Kje naj začnem z eksperimenti ... Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 27, 2009 1:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Smile
Stvar ni tako preprosta ne. Sem pa bral, da nekateri avti niso tako občutljivi na menjavo žarnice z manjšo.

Problem pri LED je, ker niso čisti ohmski porabnik in upor zna rešiti marsikaj. Npr. pri mojem LED žarnice rahlo brlijo brez upora 1kR, ko sem ga dodal na vse žarnice pa so lepo ugasnjene. Edino v zadnjih stop lučeh sem pustil, da rahlo svetijo in je sedaj videti kot, da bi imel še dve dodatni pozicijski.
Žarnice rahlo brlijo zaradi vgrajenega sistema (neka osnovna verzija), le da ta ni v celoti vgrajen - DOMNEVAM.

Iztok: takšen modul pa je že malo preveč za nadzor žarnic. Kaj se ti zgodi, ko nastanejo slabi kontakti, itd.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 27, 2009 1:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Takšni moduli so v uporabi že 10 let. Kljub temu, da se z avtoelektroniko te znamke avtov kar precej ukvarjam še nisem zasledil niti enega primera odpovedi takšnega modula. Pa naj si gre za MOSFETe ali kaj drugega.
Pa še to: pri tem modulu je možno softwersko sprogramirat območje tokovnega nadzora vsake žarnice posebej.

Po drugi strani pa pri teh avtih skoraj serijsko odpovedujejo PWM moduli za regulacijo ventilatorja v kabini. Pri njih pa se MOSFETa sčasoma nekako odmakneta od hladilnega telesa in pri trajni porabi motorja do 35A kaj kmalu scvreta. Popravilo pa zaradi araldita in oblike ohišja ni možno pa če Brick wall
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 495 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group