www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

El. motor
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtomatizacija v industriji
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Lizard64
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31
Prispevkov: 558
Aktiv.: 2.99
Kraj: Severna Primorska

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 11:46 am    Naslov sporočila:  El. motor Odgovori s citatom

Imam trifazni dvobrzinski el. motor 7.5kW. Ko rečmo vklopim drugo (hitrejšo) brzino se najprej
vključi prva in nato druga. Ali lahko preverim pravilno vrtenje tako da
priklopim vsako posebej? Najprej eno in potem drugo ker drugac
če ni pravo zaporedje faz lahko pride do kontra smeri vrtenja ko
preklopi v drugo brzino!

Lp

_________________
Prejudice is ignorance...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.01

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 11:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je motor neobremenjen, si TI zapomni v katero stran se vrti v prvi hitrosti. Začasno dodaj dodatno 3f stikalo na dovodni kabel, stikalo hitrosti daj na višjo hitrost, nato vklopi dodatno stikalo. Če se bo vrtelo v isto smer, je to to.

Načeloma direkten zagon neobremenjenega 7,5kW motorja na višjo hitrost ne bi smel povzročiti težav z varovalkami.

spremenjeno: V prvi stavek sem dodal besedico "TI" . Glagol "zapomni" je uporabljen v velelni obliki, ker sem pisal odgovor direktno na prvi prispevek, izgledalo pa je, da glagol opisuje početje motorja, kar seveda NI res.
Za morebitno nejasnost se opravičujem.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor


Nazadnje urejal/a igo Čet Jun 21, 2012 1:50 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Lizard64
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31
Prispevkov: 558
Aktiv.: 2.99
Kraj: Severna Primorska

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 12:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

igo je napisal/a:
Če je motor neobremenjen, si zapomni v katero stran se vrti v prvi hitrosti. Začasno dodaj dodatno 3f stikalo na dovodni kabel, stikalo hitrosti daj na višjo hitrost, nato vklopi dodatno stikalo. Če se bo vrtelo v isto smer, je to to.

Načeloma direkten zagon neobremenjenega 7,5kW motorja na višjo hitrost ne bi smel povzročiti težav z varovalkami.

Motor je obremenjen na spodnji in zgornji strani z utežmi, ena na
levo in druga na desno da povzroca tresenje pralnega vibra.

Lp

_________________
Prejudice is ignorance...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
poule
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53
Prispevkov: 812
Aktiv.: 3.62
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 12:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako pa preveriti, ali se pri vezavi zvezda-trikot pri preklopu v trikot zavrti v pravi (isti )smeri?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.79
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 1:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tako stikalo je že samo po sebi narejeno tako, da se to ne more zgoditi. Označeno je, kje priklopiš RST dovod) in kje motor (XYZ ter UVW se mi zdi).
Motor se drugače prav nič ne "zapomni" kam se je prej vrtel, ampak se vrti tja, kamor mu veleva vrtilno polje. Ne ga lomit s takimi neresnicami!!!
"zapomni" si enofazni motor z odklopljenim kondenzatorjem, ne pa trifazni Brick wall d'oh!
ČE je motor z večjimi obrati potem zna 7,5 kW kar lepo pometati ven varovalke - odvisno od tipa in moči varovalke. To da ne bi smel povzročati težav je malo preširoko napisano...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.01

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 1:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

d'oh! Whistle Anxious
@protonček: Hvala za opozorilo na zelo dvoumno uporabo velelne oblike glagola. Sem popravil gornji prispevek.

p.s.: Manjka smeško na temo "Nobody si perfect", ali "I'm guilty".

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Lizard64
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31
Prispevkov: 558
Aktiv.: 2.99
Kraj: Severna Primorska

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 2:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj res nihče ne more dati enostavnega odgovora na vprašanje: Ali
lahko pri takem motorju sprobaš vsako brzino posebej? Smile

Lp

_________________
Prejudice is ignorance...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kastaneda
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.41

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 2:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stisni in drži STOP tipko. Pritisni (ročno) kontaktor za malo brzino za 0.5 sekunde.
Počakaj, da se motor ustavi.
Enako proceduro uporabi za veliko brzino...

_________________
LP
Srečko
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.79
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 2:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Igo-->Aha...tako si mislil...to je pa v redu, ja. Namreč zelo čudno se mi je zdelo da bi predlagal tako stvar...opozoril sem pa zato, ker gre za močan motor in ob kakšnem "čudnem" preskušanju bi lahko prišlo do resnega poka in morebitnih poškodb preizkuševalca. Z obzirom da sem jaz narobe razumel je gotovo še kdo.
Samo da sva prišla skupaj Applause

Lizard--> kakšen sistem vklopa pa imaš? kontaktorje ? stikalo? Tako na slepo je težko reči ali je mogoče ali ne, oziroma kako bi to naredil. Malce opiši sistem.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Nace
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12
Prispevkov: 828
Aktiv.: 3.50
Kraj: Zagorje ob Savi

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 6:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Spet bo treba pogledat v kristalno kroglo, da boš dobil zadovoljiv odgovor.
Da malo poslikaj tvoj sistem, da ne bomo preveč ugibali kaj in kako.

LP Nace
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jerjur
Član
Član



Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.49
Kraj: Žiri

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 6:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Temu pralnemu stroju se reče rotofiniš. To je motor z vgrajenimi vtežmi. nekevrste vibrator.
Dokler ne dobi polnih obratov sploh ne veš kam se vrti. Pravilnost vrtenja pa določiš šele po potovanju peska. Tukaj ni enostavnega načina preizkušanja.
Če imajo kabli oznake na žicah priklučiš po shemi. se bo zagotovo vtelo prav. Če nimaš oznak pa predlafam frekvenčni pretvornik za test.
Lahko se pa motim in je to kaj drugega.

L.P. Jure

_________________
Avtomatika je zakon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 21, 2012 7:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preprosto ga zaženi. Če bo druga hitrost kontra, bo varolani element izklopil. Motorja s tem ne boš skuril.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.23
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 22, 2012 1:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Direkten vklop je seveda možen, če inštalacija to zdrži in bi bi tudi morala zdržati direkten vklop tako majhnega motorja, saj govorimo o industrijskem priključku, verjetno?

Seveda pa mora biti pravilno zvezano, Dahlander ima za višjo brzino prevezavo med U1, V1, W1 ali U, V , W, če gre za starejši motor, če pa je motor z ločenimi brzinami pa prevezave ne sme biti. Neupoštevanje tega lahko precej hitro skuri motor.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Lizard64
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31
Prispevkov: 558
Aktiv.: 2.99
Kraj: Severna Primorska

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 22, 2012 7:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:
Direkten vklop je seveda možen, če inštalacija to zdrži in bi bi tudi morala zdržati direkten vklop tako majhnega motorja, saj govorimo o industrijskem priključku, verjetno?

Seveda pa mora biti pravilno zvezano, Dahlander ima za višjo brzino prevezavo med U1, V1, W1 ali U, V , W, če gre za starejši motor, če pa je motor z ločenimi brzinami pa prevezave ne sme biti. Neupoštevanje tega lahko precej hitro skuri motor.

Motor je z ločenimi brzinami. Ni Dahlander.

Lp

_________________
Prejudice is ignorance...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.23
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 22, 2012 7:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V bistvu kaj te skrbi?

Je bil motor previt in nisi prepričan, če so ujeli fazno zaporedje?

Če pa gre za novo postrojenje, zvezati po shemi ali vsaj z indikatorjem faznega zaporedja preveriti, če fazno zaporedje na motorju štima.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtomatizacija v industriji Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group