www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kabel za vžig - 24V

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Mr.G.
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17
Prispevkov: 41
Aktiv.: 0.22
Kraj: Idrija

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 5:14 pm    Naslov sporočila:  Kabel za vžig - 24V Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

Na tovornjaku imam 4,3Kw zaganjač in 24V napetost.
Namen imam menjati kable. Kakšen presek je potreben?
Sedaj je (pomerjeno z pomičnim merilom) premer 12.5mm.
So stari 40 let.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 371
Aktiv.: 8.60
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 5:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Si izmeril premer bakra (golega vodnika) ali zunanji premer izolacije?
Na podlagi tvoje meritve je presek okoli 120mm2.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mr.G.
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17
Prispevkov: 41
Aktiv.: 0.22
Kraj: Idrija

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 5:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je premer golega vodnika.
Kakšen premer je priporočen glede na napetost in moč zaganjača?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 371
Aktiv.: 8.60
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 6:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mr.G. je napisal/a:
To je premer golega vodnika.
Kakšen premer je priporočen glede na napetost in moč zaganjača?


Če bi izhajal upoštevajoč samo ta dva podatka bi lahko zadostoval tudi vodnik preseka 50 ali 70mm2. Vendar je potrebno upoštevati dolžino vodnikov in najslabše razmere pri zagonu,takrat so tokovi pavšalno 3x večji od nazivnih. V tvojem primeru 4,3kW in 24V je nazivni tok 180A, tako pričakujemo okoli 540A pri zagonu. Predlagam, da uporabiš enak presek in dolžino vodnikov kakor imaš sedaj.

_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mr.G.
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17
Prispevkov: 41
Aktiv.: 0.22
Kraj: Idrija

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 6:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dolžina + vodnika je 2.4m. Dolžina - vodnika je 1m. Tovornjak vžge po 2x6 sekunde "verglanja".
Vseeno. Najlepša hvala za odgovor.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Mr.G.
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17
Prispevkov: 41
Aktiv.: 0.22
Kraj: Idrija

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 7:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Oh....še nekaj. Kaj je razlika med VARILNIM KABLOM 95mm² in AVTOMOBILSKIM KABLOM 95mm²?
V primeru, da bi dal VARILNI KABEL za zaganjač.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
s59ma
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Feb 2008 12:31
Prispevkov: 634
Aktiv.: 3.01
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 8:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Varilni je sestavljen iz več tanjših žičk, zato je bolj fleksibilen.
_________________
Na napakah se učimo (pametni se na tujih).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
prel1
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16
Prispevkov: 371
Aktiv.: 8.60
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 8:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kabel pomeni, da ima ali vsebuje 2 vodnika ali več, vodnik pa je vselej samo ena žila ali žica.ki je lahko polna ali finožična. Razlike med vodniki za varilno tehniko in uporabo pri avtomobilskih instalacijah je v sami debelini posameznih nitk ali žic vodnika,bolj je finožičen večja je upogljivost,ter uporabljeni izolaciji. Razlike so tudi v samem označevanju.
_________________
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 388
Aktiv.: 2.92
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 10:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mr.G. je napisal/a:
Oh....še nekaj. Kaj je razlika med VARILNIM KABLOM 95mm² in AVTOMOBILSKIM KABLOM 95mm²?
V primeru, da bi dal VARILNI KABEL za zaganjač.


Kaj pa je narobe s starim - dosedanjim kablom - vodnikom, ali je poškodovan, da ga želiš menjat, mogoče zamenjaš samo kabelske čevlje in bo spet vse OK. Seveda, če je kabel dovolj dolg da ga skrajšaš za nekaj centimetrov.
Sicer pa ni problema, varilni kabel 95mm2 bo prav tako dober za tvoj namen, le da bi bilo dobro, da dobiš nekoga, ki ima hidravlične klešče za stisnit nove kabelske čevlje na koncu kabla.
Za dimenzije si poglej tole tabelo na linku. v tabeli spodaj so tudi mere za kabelske čevlje, ki jih boš potreboval za izdelavo novih kablov.
https://www.elektrotrgovina.si/ocesni-cevni-kabelski-cevelj-95-mm2-d1-13-mm-d2-10-5-mm
Ali pa tile
https://www.elektrotrgovina.si/ocesni-kabelski-cevelj-95-mm2-d1-14-6-mm-d2-10-5-mm
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 26, 2025 10:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kar nove vodnike naj da, po 40-tih letih so žičke v vodniku zaradi vibracij verjetno že natrgane in je slabša prevodnost, zato je pri zagonskem toku večji padec napetost na vodniku.
_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mr.G.
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17
Prispevkov: 41
Aktiv.: 0.22
Kraj: Idrija

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 27, 2025 7:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je en star kamijon. TAM 110 T7. Kot vse ostalo je po 35-40 letih treba tud to menjat. Kabel al pa vodnik je trd kot kamen. Verjetno izolacija okol.
Da ga bi skrajšal....mislim da ne bo šlo, ker se je v vsem tem času "ulegel" točno po nosilcih, pločevini in ostalmu plehu in železju po katerem je speljan do zaganjača.
Bom menjal, pa je.
Hvala za linke do priključkov.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group