 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 9:05 pm Naslov sporočila: 3 fazni generator |
|
|
Pozdravljeni,
imam 3-fazni motor katerega sem pripravil do tega, da pri določenih obratih začne generirati napetost. Ne vem ali je sinhroni ali asinhroni.
Motor ima slednje priključke: L1, L2, L3, Ground.
Ker generator ne bo poganjal 3-faznih porabnikov me zanima kako lahko iz teh priključkov potegnem kar največ?
Po moji logiki bi moral ven dobiti 3 medfazne napetosti (230V), vendar ne vem kako do tega s tremi fazami in brez nule? (Ground je vezan na ohišje motorja).
Torej kako iz treh faz (treh kablov) dobiti ven 3 krat po eno fazo (dva kabla)?
Hvala  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
špljc Član

Pridružen-a: Pon 14 Sep 2009 13:42 Prispevkov: 52 Aktiv.: 0.27 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 9:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Medfazne napetosti?
L1-L2
L2-L3
L3-L1
edit: če te ne moti da so različne mase
Počakaj še na nekoga ki je bolj praktično izkušen v tem področju. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, se mi je zdelo, da bo enostaven odgovor hh.
Jaz bi enostavno na ohišju naredil tri vtičnice (230V), vsaka bi bila vezana na svojo fazo iz generatorja. Vmes pa še varovalka.
Lahko malo bolj razložite problem z različnimi oz. skupno maso?
Mimogrede, ima mogoče kdo bencinski ali dizelski motor z najmanj 7KM?
Hvala  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.71 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 10:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je motor fiksno zvezan v trikot, potem pozabi na take čira-čare.
Če se da motor povezati v zvezdo - da so priključene 4 žice: UVW ter N, potem pa lahko koristiš trikrat enofazno napetost. Sicer bo dober samo za poganjat simetrična 3F bremena. In ne pozabi na regulacijo obratov in napetosti.
Najprej se prepričaj, kakšen motor sploh imaš. Potem pa naprej. _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.23 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 10:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prepiši podatke s tablice. Potem bo lažje svetovati.
Ustrezna napetost v prostem teku, še nič ne pomeni. Če je ta tvoj motor asinhronski, se bo napetost sesedla že pod majhno obremenitvijo, če ne boš poskrbel še za kondenzatorsko baterijo. Ampak o tem, ko se bo vedelo kaj imaš. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 10:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Probal sem zvezat tako kot je rekel Špljc in sem lahko poganjal 600W tračni brusilnik. S tem, da je bil motor gnan s pomočjo drugega motorja. Kondenzatorje imam ravnotako že priključene
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
špljc Član

Pridružen-a: Pon 14 Sep 2009 13:42 Prispevkov: 52 Aktiv.: 0.27 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Tor Avg 17, 2010 11:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na tablico sklepam da je asihronc (1420 min^-1)
Malo treninga za prihajajoči izpit |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 6:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Ta motor bi ti pravilno vezan v zvezdo dal ven 380V fazne napetosti in 660V medfazne napetosti. Za hišno uporabo ni primeren, razen za trifazne porabnike.
Sedaj je glede na kratkostičnike vezan v trikot, torej za napajanje s 380V. Nima nule, tako da samo trifazne porabnike lahko napaja. Če pa premakneš ploščice vodoravno, boš pa dobil tudi nulo, ampak bo v tem primeru fazna napetost še vedno 380V, med dvema fazama pa 660V.
Ti bi potreboval motor, ki mu na tablici nekje piše 220/380V, oz v tem smislu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.23 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 11:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Drži vse kar so napisali. Motor bi moral biti grajen za zvezdo. Če pa bi tega s primerno kondenzatorsko baterijo prepričal, da bi v zvezdi od sebe oddajal okoli 400V medfazno, pa bi bil 3x šibkejši, torej bi ga lahko obremenil le z dobrim kW, če bi bile obremenitva po fazah enake.
In še, slike pripenjaj na forum. Na zastonjkarskih strežnikih kmalui izginejo in potem tema izgubi dobršen del informacij. Klik na "Dodaj priponko", naprej pa je postopek lažji kot na spletnih servisih za hrambo slik in ostalih datotek. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 1:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Joj zdej mi je pa vse veselje ušlo :$
Pa če sem 600W tračni brusilnik poganjal z medfazno napetostjo okoli 230V, bo pa tud ena razsvetljava delala gor... Tako, da jaz ga še vedno nameravam uporabit v mojem projektu.
Hvala vseeno
Lahko še vprašam kako vemo, da je motor vezan za zavezdo? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.41
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 2:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vezava motorja ni "fiksirana", saj imaš vseh 6 žic (= oba konca vseh treh tuljav) na priključnih sponkah. Vezavo določiš sam.
Piše na tablici, kaka mora bit za katero napetost... _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 3:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem zakaj nas tega niso učili v srednji šoli, nič od motorjev niso povedali...
Skratka sem pregledal forum in našel kar nekaj dejstev zaradi katerih sem morda še bolj zmeden kot prej. Podobna tema z razlago
Če ima kdo čas bi prosil, da razloži kaj pomeni oznaka na motorju: D230 / Y400?
Kdaj se ga veže v trikot in kdaj v zvezdo? Ali je poanta teh dveh vezav samo za zagon, preklop iz zvezde na trikot? (pri zvezdi manjši tok kot pri trikotu)
Če je motor vezan v trikot to pomeni da je medfazna nametost eneka padcu napetosti na navitju motorja? Fazna napesto je v tem primeru tudi 400V? V vezavi trikot nimamo ničle?
Če je motor vezan v zvezdo to pomeni, da je medfazna napetost 400V, medtem ko je fazna napetost enaka padcu napetosti na navitju 230V?
Moj motor ima podatek D380 / Y660 za kar sem že ugotovil, da se gre za industrijske napetosti. Če bi imel doma industrijske napetosti, zakaj bi motor vezal ali v trikot ali v zvezdo?
Če imate kakšno gradivo bi se zelo priporočal, ker nameravam stvari priti do dna
Hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.23 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 4:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
digibum je napisal/a: |
Če ima kdo čas bi prosil, da razloži kaj pomeni oznaka na motorju: D230 / Y400?
Kdaj se ga veže v trikot in kdaj v zvezdo? |
D = trikot (ang. Delta)
Y = zvezda (ang. Star)
Številka zraven pove pri kateri napajalni napetosti mora biti ta vezava - motor je grajen za 2 različni napetosti. Torej za omenjeni primer velja:
- vezava trikot, če je medfazna napetost 3 x 230V (ZDA)
- vezava zvezda, če je medfazna napetost 3 x 400V (EU)
Citiram: |
Ali je poanta teh dveh vezav samo za zagon, preklop iz zvezde na trikot? (pri zvezdi manjši tok kot pri trikotu) |
V primeru, če imaš na voljo napetost pri kateri je motor vezan v trikot, se lahko uporabi tak način zagona.
Citiram: |
Če je motor vezan v trikot to pomeni da je medfazna nametost eneka padcu napetosti na navitju motorja? Fazna napesto je v tem primeru tudi 400V? V vezavi trikot nimamo ničle? |
V trikotu je napetost na tuljavi ene faze enaka medfazuni napetosti. Ničle ne rabiš pri priklopu 3 faznih motorjev, saj ni potrebe, motorji simetrično obremenjujeo omrežje.
Citiram: |
Če je motor vezan v zvezdo to pomeni, da je medfazna napetost 400V, medtem ko je fazna napetost enaka padcu napetosti na navitju 230V? |
Pravilna ugotovitev. Pri vezavi zvezda je napetost na tuljavi za kvadratni koren iz 3 nižja od medfazne napetoati. Zato motor skuriš, če ga spojiš v trikot in ga priklopiš na napetost, kjer bi moral biti spojen v zvezdo.
Obratno pa tudi saj ima moč reducirano za faktor 3.
Citiram: |
Moj motor ima podatek D380 / Y660 za kar sem že ugotovil, da se gre za industrijske napetosti. Če bi imel doma industrijske napetosti, zakaj bi motor vezal ali v trikot ali v zvezdo? |
Na voljo imaš 3x400V. Ta motor lahko zaganjaš s stikalom zvezda/trikot, obratovati pa mora v stiku trikot. Če bi imel na razpolago 3x 660V, bi ga lahko zaganjal in uporabljal samo v stiku zvezda.
Citiram: |
Če imate kakšno gradivo bi se zelo priporočal, ker nameravam stvari priti do dna  |
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=15965&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=10114&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=21651 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
digibum Član

Pridružen-a: Tor 17 Avg 2010 20:58 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.14 Kraj: Ratež
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 4:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael 100 krat hvala! Bom preštudiral tudi predlagano gradivo
Vendar še nisem končal
Podatek o napetostih D230V / Y400V je naveden za medfazno napetost ne?
Počasi pa bo kmalu zastopil hh |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.23 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Avg 18, 2010 8:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako je, na 3 faznih motorjih je vedno navedena medfazna napetost. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|