www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Poraba goriva
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.64
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 25, 2008 2:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po mojem avto v peti prestavi po plancu navzdol porabi več goriva, kot v prostem teku (če nima elektronskega vbrizgavanja). Preko prestave klanec sili motor k večjim vrtljajem (motorno zaviranje), kar pomeni, da gre skoz motor več zraka, kar pomeni nižji podtlak v vplinjaču, pa mora zato potegniti nekaj več goriva.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 19.97

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 25, 2008 2:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ima povsem običajen vplinjač brez kakršnihkoli elektroventilov in podobne navlake, potem imaš seveda prav.

Pa tako mimogrede, pri vplinjačih ne sesa goriva vakum...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.64
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 25, 2008 3:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Res ne sesa podtlak, ampak se vseeno mora poznati. Če zamašiš z roko luknjo za zrak na (navadnem) vplinjaču, je takoj bolj mokro od goriva.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 19.97

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 25, 2008 3:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hehe, no, ko zamašiš dovod, takrat pa res vakum potegne bencin, ampak to ni predvideno delovanje vplinjača.

Se pozna, seveda, kot sem rekel, če ni vplinjač že malce moderniziran.
Fičo in jugo 45 sistem je še "originalen", medtem ko ima recimo že Lada po koncu '80-ih zadevo rešeno z elektroventilom. Slednji privarčuje po mojih izkušnjah nekje okrog 2l/100km.

O podtlaku pa sem napisal bolj kot zanimivost, ker marsikdo pozna vplinjače, ne pozna pa ozadja delovanja (princip Venturijeve cevi).
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.64
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 25, 2008 4:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poraba goriva je v nogah, ne v vplinjaču. Noge so tiste, ki pritiskajo na pedal (gas).

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 19.97

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 25, 2008 5:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Preveč posplošena izjava...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.76
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 25, 2008 10:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naj me kdo popravi:

Moj oče pravi, da se novejših dizlov ne sme voziti v leru, ker naj bi bilo mazanje neke gredi premajhno in naj bi avtu to škodilo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.83
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 25, 2008 11:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Novi avti imajo vse tako do potankosti in na hitro obrabljenost narejeno, tako da ta predpostavka sploh ni tako napačna.
Če pa premisliš, da je v diferencialu veliko olja, je mazanje vsake gredi zmeraj enako, v leru pri veliki hitrosti pa se najhitreje vrtijo pogonske gredi, tam je vse v olju.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.96

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 25, 2008 11:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jule je napisal/a:
Naj me kdo popravi:
Moj oče pravi, da se novejših dizlov ne sme voziti v leru, ker naj bi bilo mazanje neke gredi premajhno in naj bi avtu to škodilo.
Tista "neka" gred je gred turbine v turbinskem polnilniku.

Pa ni problem z vožnjo v leru, ampak:
- Mazalna cev v turbo polnilnik je tanka in pri hladnem motorju gosto olje slabo maže puše - do dosega delovne temperature motorja je treba voziti z do 3000obr/min.
- Turbina ima zelo visoke vrtljaje. Če se nekam pripeljemo in takoj ugasnemo motor, pade tlak olja v pušah turbine, ki se posledično ustavi "na suho". Zato je treba pred ugašanjem motorja vsaj 15 sekund pustiti motor v prostem teku, da se turbina dovolj umiri in ohladi. Potem ima do ustavitve še dovolj olja.

(Dva nasveta serviserja turbinskih polnilnikov iz Samoborja.)
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Jule
Član
Član



Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48
Prispevkov: 2533
Aktiv.: 11.76
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 26, 2008 10:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lepa hvala! Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.94
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 27, 2008 9:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mazanje osovine turbo polnilnika ni pri majhnih obratih "štand-gas ali ler" noben problem, ker se turbina takrat skoraj ne vrti. Pritisk olja v prostem teku je še vedno vsaj 1 do 2 bara kar popolnoma zadostuje.

Največjo grožnjo turbini predstavljajo ...
- tiščanje mrzlega motorja
- hitra ugasnitev motorja, ko ima turbina še veliko obratov (se je dogajalo na tehničnih pregledih)
- ugašanje močno ogretega motorja (npr. tiščanje po AC in zaustavitev brez predhodnega postopnega ohlajanja)

Zaradi slednjega kar pogostega razloga okvar turbin si nekateri vgradijo Cool Down Timer.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sulc
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Jan 2005 20:34
Prispevkov: 473
Aktiv.: 1.99

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 28, 2008 3:06 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

...ali pa avto že serijsko potem, ko ugasneš avto, še nekaj časa poganja črpalko za olje skozi turbino.
_________________
LP Aljaž
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 9 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group