 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.64 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Feb 25, 2008 2:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojem avto v peti prestavi po plancu navzdol porabi več goriva, kot v prostem teku (če nima elektronskega vbrizgavanja). Preko prestave klanec sili motor k večjim vrtljajem (motorno zaviranje), kar pomeni, da gre skoz motor več zraka, kar pomeni nižji podtlak v vplinjaču, pa mora zato potegniti nekaj več goriva.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 19.96
|
Objavljeno: Pon Feb 25, 2008 2:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ima povsem običajen vplinjač brez kakršnihkoli elektroventilov in podobne navlake, potem imaš seveda prav.
Pa tako mimogrede, pri vplinjačih ne sesa goriva vakum... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.64 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Feb 25, 2008 3:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Res ne sesa podtlak, ampak se vseeno mora poznati. Če zamašiš z roko luknjo za zrak na (navadnem) vplinjaču, je takoj bolj mokro od goriva.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 19.96
|
Objavljeno: Pon Feb 25, 2008 3:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hehe, no, ko zamašiš dovod, takrat pa res vakum potegne bencin, ampak to ni predvideno delovanje vplinjača.
Se pozna, seveda, kot sem rekel, če ni vplinjač že malce moderniziran.
Fičo in jugo 45 sistem je še "originalen", medtem ko ima recimo že Lada po koncu '80-ih zadevo rešeno z elektroventilom. Slednji privarčuje po mojih izkušnjah nekje okrog 2l/100km.
O podtlaku pa sem napisal bolj kot zanimivost, ker marsikdo pozna vplinjače, ne pozna pa ozadja delovanja (princip Venturijeve cevi). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.64 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Feb 25, 2008 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poraba goriva je v nogah, ne v vplinjaču. Noge so tiste, ki pritiskajo na pedal (gas).
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 19.96
|
Objavljeno: Pon Feb 25, 2008 5:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preveč posplošena izjava... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.76 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Pon Feb 25, 2008 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naj me kdo popravi:
Moj oče pravi, da se novejših dizlov ne sme voziti v leru, ker naj bi bilo mazanje neke gredi premajhno in naj bi avtu to škodilo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.83 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Feb 25, 2008 11:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Novi avti imajo vse tako do potankosti in na hitro obrabljenost narejeno, tako da ta predpostavka sploh ni tako napačna.
Če pa premisliš, da je v diferencialu veliko olja, je mazanje vsake gredi zmeraj enako, v leru pri veliki hitrosti pa se najhitreje vrtijo pogonske gredi, tam je vse v olju. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Pon Feb 25, 2008 11:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jule je napisal/a: |
Naj me kdo popravi:
Moj oče pravi, da se novejših dizlov ne sme voziti v leru, ker naj bi bilo mazanje neke gredi premajhno in naj bi avtu to škodilo. |
Tista "neka" gred je gred turbine v turbinskem polnilniku.
Pa ni problem z vožnjo v leru, ampak:
- Mazalna cev v turbo polnilnik je tanka in pri hladnem motorju gosto olje slabo maže puše - do dosega delovne temperature motorja je treba voziti z do 3000obr/min.
- Turbina ima zelo visoke vrtljaje. Če se nekam pripeljemo in takoj ugasnemo motor, pade tlak olja v pušah turbine, ki se posledično ustavi "na suho". Zato je treba pred ugašanjem motorja vsaj 15 sekund pustiti motor v prostem teku, da se turbina dovolj umiri in ohladi. Potem ima do ustavitve še dovolj olja.
(Dva nasveta serviserja turbinskih polnilnikov iz Samoborja.)
LP,
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.76 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Tor Feb 26, 2008 10:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Lepa hvala!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Feb 27, 2008 9:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mazanje osovine turbo polnilnika ni pri majhnih obratih "štand-gas ali ler" noben problem, ker se turbina takrat skoraj ne vrti. Pritisk olja v prostem teku je še vedno vsaj 1 do 2 bara kar popolnoma zadostuje.
Največjo grožnjo turbini predstavljajo ...
- tiščanje mrzlega motorja
- hitra ugasnitev motorja, ko ima turbina še veliko obratov (se je dogajalo na tehničnih pregledih)
- ugašanje močno ogretega motorja (npr. tiščanje po AC in zaustavitev brez predhodnega postopnega ohlajanja)
Zaradi slednjega kar pogostega razloga okvar turbin si nekateri vgradijo Cool Down Timer. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sulc Član


Pridružen-a: Pet 28 Jan 2005 20:34 Prispevkov: 473 Aktiv.: 1.99
|
Objavljeno: Čet Feb 28, 2008 3:06 am Naslov sporočila: |
|
|
...ali pa avto že serijsko potem, ko ugasneš avto, še nekaj časa poganja črpalko za olje skozi turbino. _________________ LP Aljaž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|